Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w Warszawie?

Strona WWW może bardzo szybko zginąć na tle konkurencji. Liczba portali internetowych zwiększa się w bardzo szybkim tempie, a większość z nich bazuje na podobnej tematyce. W przypadku małych różnic decydują szczegóły takie jak odpowiednia reklama, zwłaszcza w tak dużych miastach jak Warszawa. To właśnie tutaj rozwinęło się mnóstwo firm, które zajmują się pozycjonowaniem. Czym ono w ogóle jest? I jaki jest koszt wypromowania swojej strony WWW?

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

Najprościej mówiąc, pozycjonowanie to specyficzny sposób reklamowania się w Internecie. Jego celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce, którą najczęściej jest Google. Polega to na tworzeniu treści (zajmują się tym przeważnie copywriterzy), którą w odpowiedni sposób się optymalizuje. Najczęściej umieszcza się w niej słowa kluczowe lub odnośniki do stron WWW. Dzięki profesjonalnemu link buildingowi można przewyższyć inne firmy znajdujące się w Warszawie. Nie ważne jak wartościową treść będzie miała. Poprawne pozycjonowanie Google ceni wyżej niż starannie przygotowany tekst.

Nie oznacza to, że treść musi być bezwartościowa. Losowo dobierane słowa również nie osiągną sukcesu. Treść musi choć trochę zaciekawić czytelnika i mieć sens merytoryczny. Wysokiej jakości teksty copywriterów na pewno zwiększą szansę na sukces. Nie brakuje takich osób zwłaszcza w Warszawie, gdzie mnóstwo osób decyduje się pracować przyjmując różne zlecenia. Strona WWW musi być szczegółowo opisana, a nic tak nie przekuwa uwagi jak ciekawie napisany tekst. Można więc pozycjonować stronę prostymi sposobami lub postawić na jakość. Czasami liczy się ilość, czasami merytoryczność – od tego co będzie lepsze zajmie się osoba odpowiedzialna za SEO (z angielskiego: search engine optymization).

Od czego zależy cena pozycjonowania strony w Warszawie?

Firmy zajmujące się pozycjonowaniem różnie wyceniają swoje usługi. Zależy to od wielu różnych czynników oraz jakości promowania strony WWW. Trzeba poprawnie zanalizować konkurencję, przyjąć poprawną strategię pozycjonowania oraz dobrać odpowiednio kluczowe słowa. Ważna jest też jakość samych linków i ich odpowiednie rozmieszczenie w tekstach. Im bardziej doświadczona firma w Warszawie, tym większa szansa, że zna się na swojej pracy.

Istotne jest przeprowadzenie audytu SEO wybranej strony WWW. Dzięki temu można określić aktualną kondycję danej domeny. Każda strona może wymagać innych narzędzi analitycznych, do których należą między innymi Google Speed Insight lub Screaming Frog. Audyt taki można równie dobrze wykonać w kilka godzin, jak i kilkadziesiąt. Zależy to od jej zasobności oraz przyszłych wymagań wobec niej.

Przykładowe ceny pozycjonowania stron w Warszawie

Praca specjalisty od SEO może być wyceniana różnie, ale w Warszawie ceny zazwyczaj należą do najwyższych. Podczas gdy w mniejszych miejscowościach może to być 30 zł, to w stolicy trzeba będzie zapłacić 100 złotych. Wynikać to może z tego, że do Warszawy zjeżdżają się najlepsi specjaliści w całym kraju. Audyt kosztuje od 300 złotych do nawet kilkunastu tysięcy. Jeszcze droższe mogą być różne działania optymalizacyjne, gdzie przeprowadza się np. analizę fraz kluczowych oraz tworzy opłacalne adresy URL. Koszt wynosi wtedy od 400 złotych do nawet 4000.

Osobną sprawą jest wycena tekstów specjalistycznych. Wszystko zależy od ich jakości, długości czy typu tekstu. Mniejsze jakościowo teksty na 3000 słów mogą kosztować nawet 10 złotych. Zlecić można je na licznych stronach copywriterskich, gdzie tworzą je osoby z całej Polski. Nie ma co liczyć w tym przypadku na wysoką jakość merytoryczną, są one pisane bardziej pod słowa kluczowe. Inną sprawą są teksty specjalistyczne, które mają przyciągać uwagę czytelnika. Mogą one wynosić nawet 200-300 złotych.

Osobną kwestią jest optymalizacja treści na samej stronie. Dana firma może zająć się publikowaniem tekstów, zamieszczaniem linków na stronie i przejrzystym formatowaniem tekstu. Odpada wówczas dużo obowiązków związanych z prowadzeniem witryny WWW przez właściciela. Godzina pracy może być wyceniona równie dobrze na 100 złotych, jak i 300 złotych. W tym drugim przypadku można spodziewać się np. atrakcyjnych materiałów wideo czy zdjęć produktów. Strona wygląda dużo bardziej przejrzyście.

Ile całościowo kosztuje pozycjonowanie strony?

Nie trzeba liczyć każdego elementu pozycjonowania z osobna. Firmy w Warszawie przedstawiają cenniki całej usługi, od podstaw do bardziej skomplikowanych operacji na końcu. Cena jest uzależniona od tego czy strona WWW ma być przeznaczony na warszawski rynek lokalny lub ogólnokrajowy. Liczba operacji i włożonej pracy bardzo wyraźnie się wtedy różni.

W przypadku stron krajowych potrzeba więcej linków zewnętrznych, artykułów sponsorowanych i blogowych oraz opisów produktów w razie prowadzenia sklepu. Pozycjonowanie strony lokalnej w Warszawie wyniesie około 1500 złotych, z kolei strony ogólnopolskiej nawet 5000 złotych. Jeszcze więcej wyceniane są strony WWW w formie sklepów. Tutaj ceny dochodzą do kilkunastu tysięcy złotych. Trzeba dopasować potrzeby swojej strony do wielkości pozycjonowania. W przypadku małych firm nie trzeba wcale wydawać fortuny. Aby być wysoko w wyszukiwarce, może wystarczyć jedynie kilka tekstów oraz linków.

You may also like...