Czy da się zwrócić towary zakupione przez internet?

Zakupy przez internet to rozwiązanie, które od pewnego czasu cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. Nie ma się temu co dziwić, ponieważ kupując za pośrednictwem internetu niejednokrotnie możemy liczyć na wyjątkowe kody rabatowe online https://www.kodyrabatowe.pro/, które pozwalają na obniżenie ceny produktów nawet o kilkadziesiąt procent. Kody promocyjne online są ogromnym magnesem na klientów, który powoduje, że czasami szalejemy i kupujemy zbyt dużo niepotrzebnych rzeczy. Wiele osób zastanawia się nad tym, jak wygląda kwestia zwrotu towarów zamówionych w internecie. Oto kompendium wiedzy dla każdego, kto chciałby zwrócić zamówione produkty z internetu. Zapraszamy serdecznie do wnikliwej lektury! 

Zakupy w internecie cieszą się ogromną popularnością

Robienie zakupów w internecie od jakiegoś czasu cieszy się coraz większą popularnością. Wpływ mają na to rozmaite akcje promocyjne polegające na tym, iż sklepy oferują swoim klientom kody promocyjne online, które pozwalają na obniżenie ceny zamawianych produktów bądź zmniejszenie kosztów dostawy. Kody promocyjne online oraz ogromna wygoda powoduje, iż zakupy przez internet są wybierane tak chętnie.

Zakupy w internecie – czy towar z internetu da się zwrócić?

Posiadanie wiedzy odnośnie zasad zwrotu towarów kupowanych w internecie jest niezwykle istotne. Dzięki temu zawsze, gdy okaże się, iż dana rzecz jest nam niepotrzebna, bez żadnych komplikacji, szybko i sprawnie, odeślemy ją z powrotem do sklepu. Mówiąc najogólniej, zasady dotyczące zwracania towarów zamówionych w internecie, są bardzo podobne do tych, jakie obowiązują przy zakupach tradycyjnych. Klienci mają 14 dni na zwrot towarów od czasu zrealizowania danej transakcji. W zależności od niektórych okoliczności może się to trochę różnić.

W chwili obecnej sklepy internetowe nie narzekają na brak klientów – wszystkie przedsiębiorstwa sprzedające za pośrednictwem internetu bardzo dużo inwestują również w kody promocyjne online, dzięki którym mogą przyciągnąć do swoich produktów jak największą liczbę osób. E-commerce staje się coraz popularniejszy sukcesywnie z roku na rok. Nie ma się co dziwić temu, iż na zakupy w internecie decyduje się tak wielu Polaków. Taka forma zakupów jest bardzo wygodna a jednocześnie praktyczna. nie wszyscy klienci zdają jednak sobie sprawę z tego, na jakich zasadach można zwracać towary zamówione w internecie.

Podstawową kwestią, o której należy pamiętać, jest fakt, iż żaden sklep internetowy nie może na swojej stronie internetowej napisać, iż nie przyjmuję reklamacji ani zwrotów. Nie pozwalają mu na to przepisy polskiego prawa handlowego, które mówią, iż tego typu komunikaty są nielegalne i nie posiadają jakiejkolwiek mocy. Klienci mogą dochodzić swoich praw, jeśli przedsiębiorca prowadzący dany sklep wprowadzi ich świadomie w błąd.

Jakie prawa mają konsumenci, którzy chcą zwrócić towar zamówiony w internecie?

Warto wiedzieć, iż na koniec 2014 roku zaczęło obowiązywać nowe prawo, które bardzo mocno zmieniło zakres praw przysługujących polskich konsumentom. Szereg tych zmian dotyczy również sfery internetu. Mimo nowego prawa, przypadki wprowadzania klientów w błąd oraz oszukiwania ich w dalszym ciągu się zdarzają, jednak w chwili obecnej jest o wiele więcej rozwiązań, dzięki którym można podejmować walkę z tymi szkodliwymi zjawiskami. Odmowa przyjęcia towarów bądź narzucanie terminów na zwrot krótszych niż 14 dni są działaniami niezgodnymi z prawem, z czego powinni zdawać sobie sprawę zarówno polscy konsumenci jak i przedsiębiorcy.

Zasady odstąpienia od umowy kupna

Każdy konsument posiada prawo do odstąpienia od umowy bez względu na to, czy sprzedawany produkt był przeceniony, czy też sprzedawany w cenie standardowej. W sytuacji, gdy klient będzie chciał odstąpić od umowy, wówczas przedsiębiorca zobowiązany jest do tego, aby zwrócić mu wszystkie pieniądze, które zapłacił za dany towar. W tę kwotę wliczają się również koszty przesyłki. Za poprawne realizowanie tych zasad odpowiadają specjalne urzędy, które w razie wątpliwości kontrolują pod tym kątem sprzedawców.

Odstąpienie od zawartej umowy według przepisów prawa musi nastąpić w okresie 14 dni od czasu sfinalizowania transakcji. Jest to niezbędny warunek do tego, aby móc zwrócić zamówiony przez siebie towar. Oprócz tego, warto zdawać sobie sprawę z tego, że odstąpienie od umowy oraz zwrot towaru to dwie zupełnie inne rzeczy, które można wykonywać w zupełnie innych terminach.

Kiedy klient może zwrócić towar zamówiony w internecie?

Klienci tracą prawo do zwrotu zakupionych przez siebie w internecie towarów sytuacji, gdy podczas dokonywania zakupów samodzielnie zrzekli się tego prawa. Dodatkowo, zwrotom nie podlegają produkty wykonywane na zamówienia indywidualne – mowa tutaj chociażby o ubraniach szytych na miarę. Nie wolno także zwracać produktów, które mają krótki termin przydatności, czyli głównie artykułów spożywczych. Jeżeli konsument będzie przestrzegał wszystkich ustalonych zasad, to sprzedawca nie może żądać od niego powodu zwracania towarów. Konsument nie musi też zwracać towaru w oryginalnym opakowaniu. 

You may also like...